El bloc ens serveix com a nexe d'unió entre aules, cicles, consell escolar i famílies, facilitant la comunicació d'avisos, consells, orientacions, tutories i anuncis d'activitats (com tallers i festes). D'aquesta manera, les famílies estan al corrent del progrés en l'aprenentatge dels seus fills.
Algunes aplicacions del bloc a l'aula que ens han semblat més interessants són: utilitzar-lo com a espai de lliurament de tasques tant individuals i grupals, planificar l'assignatura, compartir recursos interessants entre els alumnes i el professor...
Per a exemplificar-ho, hem dissenyat un projecte sobre la història i
cultura d'Eivissa que es realitzaria en el primer i segon curs de primària. L'explicarem en fases perquè quedi el més clar possible:
- El mestre plantejaria diferents preguntes i/o proves que els alumnes, dividits en grups, haurien de respondre a una entrada al bloc. Aquestes respostes podrien ser diverses, de manera que els alumnes treballin les diferents opcions que ens aporta l'eina: penjar un vídeo sobre el ball pagès, penjar un àudio d'una caramella, realitzar una entrada sobre l'estada dels hippies a Eivissa, fotografies dels principals accidents geogràfics de l'illa, una vídeo-entrevista als avis sobre les tasques de l'agricultura o la pesca, etc.
- Cada grup hauria de fer un comentari sobre les entrades dels altres grups, aportant informació complementària, fent una correcció o donant la seva opinió.
- Per a cada pregunta o prova es faria una sessió de debat a classe, en la qual els nens explicarien els comentaris realitzats a cada grup, i el professor faria les correccions pertinents i valoraria els elements positius de cada entrada.
- Finalment, a partir del debat, cada grup hauria de fer un comentari en la seva pròpia entrada titulat "Reflexió final", en el qual identifiquin els seus errors i realitzin una autoavaluació.
Imatge pròpia d'un exemple d'una entrada segons el nostre projecte |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada