Google Drive és una eina que pot ser molt útil per a generar recursos educatius entre un grup de docents. El fet de possibilitar l'edició compartida de documents, fins i tot de forma simultània, facilita la realització de les tasques i permet treballar en diferents llocs amb equips que disposin d’una connexió a Internet. A més, aquesta eina compta amb un historial de revisions que possibilita tornar a una versió anterior del document des del primer moment, per la qual cosa no és necessari realitzar còpies de seguretat. Aquesta funció té un altre avantatge: tot s’emmagatzema automàticament, de manera que no és necessari estar guardant els documents constantment.
A l'hora de fer servir aquesta eina amb alumnes en una aula de primària, estarem condicionats pel fet que tots ells han de tenir un compte de Gmail. Amb tot, es poden dissenyar recursos sense necessitat de què els alumnes disposin d'un compte, creant enllaços a carpetes o documents compartits que estiguin oberts a tota la xarxa o elaborant formularis que hagin de contestar.
La tasca que nosaltres hem dissenyat està pensada per a alumnes de deu anys que estiguin en cinquè curs de primària. Entenem que amb aquesta edat la seva competència digital serà suficient per a poder manejar-se amb autonomia en Internet i realitzar exercicis de recerca d'informació i d'edició de documents. Es tracta d'elaborar un àlbum durant les vacances de Nadal de tota la classe, a partir de fotos i vídeos penjats per cada alumne en una presentació compartida en Google Drive.
Es pretén que amb aquesta activitat els alumnes:
Es pretén que amb aquesta activitat els alumnes:
- Siguin capaços de realitzar un treball en grup, però mitjançant les seves aportacions individuals.
- Puguin expressar les seves vivències a través de fotografies, vídeos i paraules clau.
- Millorin la seva competència en l'ús dels programes de Google Drive per a l'edició de text i per a elaborar presentacions multimèdia.
- Valorin les possibilitats i els avantatges de treballar amb arxius compartits.
![]() |
Equipament d'una aula de primària |
Per dur a terme l'activitat seguirem els següents passos:
- Com a requisit previ, és necessari que els alumnes tinguin un compte de Gmail.
- El professor crearà una carpeta compartida amb una presentació en la qual es realitzarà l'àlbum. D'aquesta forma, cada alumne podrà anar editant-la durant les vacances, fent una mena de "diari".
- En tornar a classe el professor projectarà l'àlbum amb la PDI i cada alumne anirà explicant les seves fotos, vídeos o textos als altres.
- Finalment es realitzarà una autoavaluació a nivell grupal mitjançant rúbriques (prèviament dissenyades pel professor) amb els formularis de Google Drive. Els dos primers camps s'utilitzaran per a posar el llinatge i el nom (perquè el full de càlcul que es generi estigui ordenat alfabèticament) i els altres valoraran, amb una escala de l'1 al 5, diferents aspectes sobre l'eina, el projecte... La valoració és merament orientativa, ja que considerem que el vertader aprenentatge d'aquesta activitat és el propi debat a l'aula. A continuació adjuntem un exemple de FORMULARI:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada